VIP GROUP

Saturday, 19 November 2011

Sedih dgn bangsa sendiri...~fly

Menyendiri Lagi~
Mood: Sepi dan menyendri 
Sebenarnya..
X de niat nak hilang kan diri...
Tugas dan tangungjawab lg penting...
Macam2 bole berlaku untuk mengukir masa depan..
Bukan senang nk senang...
Tp bila dah senang...
Kita mudah alpa dgn nikmat dunia..
Mungkin manusia ini mudah selesa dgn apa yg ada...
Seandainya dalam diri manusia ada sifat ingin berjaya...
X mustahil apa yg dihajatkan akan tercapai...
Manusia semua nyer sama...
Yg membezakan adalah iman seseorg...
Ada perpatah mengatakan...
Iman boleh mengambarkan imej seseorg...
Apabila iman seseorg itu tergugat...
Wahhh... Aku kaya...!!!!!
X mustahil... Pekara yg x diramal akan berlaku...
Ini menunjukan iman adalah salah satu pekara penting dalam kehidupan kita...
Jgn biarkan dunia menipu diri kita dgn kemewahan dunia sekarang...
Kaya...!!!
Impian setiap manusia...
X semua cina hidup senang.
tp kebanyakan mereka rajin~
Hidup ini x sempurna klau x de keberkatan... 
Kaya juga bole menyebabkan melayu mudah lupa...
Lupa mana asal usul nya...
Lupa pada agama nya...
Lupa pada diri sendiri...
Lupa tangungjawab yg diamanahkan...
Bukan niat nk memperkecilkan melayu tp.. Ini laaa hakikat sekarang...
Melayu x seperti cina yg rajin bekerja...
Org melayu kita mudah selesa dgn apa yg ada... X salah nk selesa tp jgn laa malas sangat nk berusaha...
Klau di bandingkan dgn org cina...
zZzzZZZzz Kroh,,Krohh..
Melayu nie klau ada untung RM100
Melayu akan tutup kedai 10 hari..
Tp.....
Klau cina die tetap akan berusaha sehingga die dapat beri kesenangan pada anak cucu nyer...
Berbeza dgn melayu...
Melayu, melayu, melayu...
Nk marah x bole..
Nk jentik menangis..
X kan nak makan pown nk kena suap..
Berusaha laa sikit...
Sedih dgn apa yg berlaku sekarang...
Mcm mana Malaysia nk maju...
Klau semua pentingkan diri sendiri..
Kita nie beruntung dapat lahir di negara yg aman damai...
Sanggup kea kita lihat anak cucu kita nnti lahir dalam kancah peperangan...
Dah mcm Sial ak tengok anak ak nie~
Lidah nie memang mudah berbicara tp pergerakan kita tidak seprti lidah yg lincah berkata-kata...
Seperti pepatah sekarang...
"Lu Sembang Selupa Anjing Meh..."
idup nie x perlu nk ikot sgt budaya barat...
Kita ada budaya kita sendiri...
Wat pe nk susah2 copy paste...
Jd diri sendiri lg molek daripada kita org laen...
Diorng pown x sempurna jugak...
Erm...
Ada kea org nk ikot budaya kita...?
Haish... 
X de kot... Yelaaa malu arr...
Nnti org gelak, mengutuk...
Mcm org tua bro...
2 laaa silap kita...
Budak sekarang nie dah mcm x pandai hormat kt org tua...
Pekara simple "Hormat"...
X kan x ley buat kot...
Nk salah kan org tua x bole jugak...
Haish~
dah penat dah ak kejut.. x bangun2 lg.. Adoiyai~
Semua dah besar...
Dah bole fikir buruk baik...
Melayu..…
Normal laaa bro...
2 bukan normal bodoh...
Esok lusa bila kau dah tua baru kau sedar ape yg dimaksudkan dgn hormat..
Pelik dgn dunia sekarang...
X de niat lansung nk hina melayu...
Jangan kita lupa mana asal usul kita...




Keluhan Rasa~ fly

2 comments:

  1. urm...
    biasa laaa...
    borik2 so... ape yg terlintas n melintas itu laa yg sy selit kan~ heehehehehe

    ReplyDelete