VIP GROUP

Sunday, 18 March 2012

Segalanya Bermula Disini.. (episod 2)

Pada 2 jan 2010 bermula laa episod baru dalam hidup ak..
Jam 2230H ak masih bersama family ak yg mengiringi ak untuk ke johor...
Aku lerr hehehe
Sedih dihati hanya ak jea yg tahu..
Tp sedih tu yg membuatkan ak bertambah semangat untuk menghadapi segala cabaran yg bakal ku tempuhi..
Tepat jam 2300H ak melangkah masuk ke dalam bas sambil diperhatikan oleh kedua ibu bapa ak..
Dari jauh ak melihat kelibat org tua ku semakin samar kerana bas sudah memulakan perjalananya menuju kea Hentian Bas Lakin Johor...
Dalam bas ak x bole tido sebab terbayangkan kampung halaman rakan-rakan tempat kerja ak..
Perhh...
Rasa mcm nk patah balik jea...
Tp x bole.. Sebab ak dah nekad untuk ubah masa depan ak..
Kawan ak sendiri pown pernah cakap dekat ak yg ak x akan berjaya bila di Johor nnti.. Nie yg membuatkan ak terbakar jea bila teringat kembali kata - kata yg pernah dilemparkan pada ak..
Fikir punya fikir x sedar pown ak dah terlelap..
Pada 3 jan 2010 ak tersedar dari tido.. Bukak jea mata ak terpandang perkataan "Selamat Datang Negeri Johor Darul Takzim"..
Mata ak masih kuyu sebab x cukup tido.. Masa tu awal lagi x silap pukul 0730H suasana pown masih samar-samar sebab x cukup cahaya dari matahari.. Tepat jam 0915H Akhirnya
Hentian Bas Lakin
Ak selamat sampai ke Hentian Bas Lakin.. Sebaik sahaja ak mekangkah keluar dari bas.. Perkara pertama yg bermain di fikiran ku adalah memberitahu kedua org tua ku yg ak sudah sampai di Johor. Ak membawa beg pakaian ak terus mencari public fon.. Maklum laa ak x bawa handfon so kena laa guna public fon.. Hehehe..
Pekara pertama dah setel..
Pekara kedua...MANDI....!!!!
Melilau- lilau ak mencari bilik air..
Semua tempat ak cari akhirnya jumpa jugak.. 50cent bro gua kena bayar sekali pakej jaga barang ak...
Badan suda segar hati banyak senang.. Hehehe.. Tp... Perut ak x henti- henti misscall.. Lapar woii...
Ak oder nasi lemak ayam~ fush sedap bro.. Aii maklum laa lapar punya pasal...
Time ak makan ak ade nampak satu kelibat manusia yg hala tuju die mcm ak... Yg pasti nye gua kenal die... Die laa budak skali dgn ak masa interview dulu.. Tp just tgok dari jauh jea.. Sbb ak segan laa nk tegur... Diorg ramai urmm... Mybe die x cam ak kot..
Arhh... Biar lah die 2 ...
Perut suda kenyang hati suda senang..
So ak teruskan pengembaraan menuju Kapal Diraja Sultan Ismail (KDSI).
dari Lakin ak terpaksa naek bas pergi ke kota tinggi.. Lebih kurang 45 minit perjalanan. Pejam celik, pejam celik...
Tiba ade sorang brother nie menjerit Kota Tinggi2...!!!
Baru ku sedar yg ak suda sampai di pekan Kota Tinggi. X besar mana pown pekan die.. Kat situ ak jumpa lg ramai budak2 yg destinasi nya mcm ak..
Sbb diorg pegang X-ray.. Hehehe..
Masa tu jam 1120H ak merayau2 menayakan org disekeliling ak mcm mana hendak ke KDSI..
Biar buruk..!!!
tp bayak berjasa~
tanya punya tanya.. Akhirnya ada laa mamat nie nama die Ipin, die asal perlis.. Die pown nk ke KDSI jugak.. Tp die bawak geng... Ak sorg jea.. Geng die adalah kakak dan abang ipar die hehehe.. Kami pown bersepakat untuk berkongsi teksi.. Bukan ape tambang nk ke KDSI dari kota tinggi RM100.. mahal siot...!!!
So naek laaa kami berempat teksi buruk warna biru menuju kea KDSI..
Perjalanan hampir 1 jam 30 minit..
Jauh jugak laaa..
Sampai jea kt depan KDSI.. Hati ak rasa berdebar2.. Yea laaa sbb ak bakal dilatih oleh askar2 yg dahaga kan darah budak baru mcm ak nie..
Tp ketakutan ak bole dicover.. Hehe x laa nampak sgt.. Ak ambik barang2 ak terus menuju ke pondok pengawal..
Divison Panglima
" En. tumpang tanya yea.. Ermm sy Mohd Hafiz dtg untuk melapor pengambilan Maritim Siri 08/10. Ermm sy kena jumpa dgn sape."
Ak tgk mamat yg jaga Gate 2 muka mcm sial.. Masam x senyum langsung..
Die pown berkata " sepatut nya kau lapor esok.. Bukan hari nie.. Ko ada baju kemeja...? Kau ada tali leher..? Kau ada songkok...? Ak nak kau pergi kt pokok besar 2.. Kau tukar baju kau 2..!!!"
Amboi sedap die punya bahasa.. Ak terus ambik beg dan menuju ke pokok besar 2... Ipin(budak perlis) pown turut salin sekali.. Siap salin ak n ipin terus berjalan menuju ke gate.. Mamat 2 ckp " kau nampak pintu 2...? Ak nk kau masuk kt situ.. Tp sebelum masuk ak nk kau bagi salam kuat2 biar sampai ak dgr.. Paham..!!! " masa 2 lebih kurang jam 1400H.. Ak ketuk n bagi salam kuat mcm mamat 2 nk... Akhir nya ada jawapan dari pihak dalam.. Ak n ipin masuk dalam bilik 2..
Dalam bilik 2 ada 5 budak navy yg mcm sial.. Ak tgok sahabat yg sama mcm ak tegah berdiri tanpa.....!!!!!
[ maaf part ini terpaksa sy skip bg menjaga nama baik ramai pihak ]
selesai kemas barang ak yg berterabur atas lantai ak dan 4 org sahabat ak di arahkan untuk membawa beg pakaian ke hostel.. Bejalan kaki kami berlima naek bukit ( kawasan berbukit) sampai di hostel kitaorg di perhatikan oleh budak2 navy yg satu intike dgn kitorg..
Ermm buat x taw jea laa..
Datang Mu Tidak Ku Undang~
Ak naek mess(dorm) n cari lokasi sesuai untuk ak.. Baru ak perasan ada yg lg awal dari kami berlima.. Budak 2 org yg awal nie asal dari utara so bole laa 1 kepala sbb kami  berlima pown asal dari utara.. Ak terlelap maklum laa penat x ilang lg.. Jam 1630H ak dikejutkan dgn suara pekikan seorang pegawai maritm..
Pegawai waran 1 iaitu En. Ali..
Kelam kabut jgk laaa ak dibuatnya...
So.. Kami berlima turun dgn muka blur~
x pasal kena push-up sbb lambat turun...
Oleh kerana kami datang melapor awal..
Kita org diambil sebagai 'working party'
Budak-budak aku hahaha
Senang cite.. Sebagai pembantu untuk hari esok...
Istimewanyer datang awal bole belagak jadi org lama hehehe...
Esok hari yg dinanti2 kini menjelma...
Ramai yg dtg untuk melapor..
Ak ditugaskan menjaga pintu E...
So budak yg kena melapor ke pintu E akan berdepan dgn ak.. Hehehe...
Best pekena budak2 nie.. Hehe...
Ada sorang budak nie die asal sabah.. X silap ak nama die Nordin...
Tolong....!!!!!
Sebelum die masuk.. Ak ade pesan klau nk masuk kena jerit bagi salam kuat2...
Hehehe...
Die pown okbang2 turn die nk masuk dah tiba.. Hahahaha seperti yg ak jangkan die menjerit sekuat hati... Hehehe.. Die kena marah Oooo...
Staf Navy 2 cakap "Woii...!!! Hg ingat ak pekak kea...!!!!"
Hahaha... Seronok betol ak rasa... Hehe..
X pasal2 die kena push-up 20x...
So hari melapor berjalan seperti biasa.. Segala handset dan barang larangan dirampas sama sekali..
Semua budak2 baru ditempatkan di Block Pendekar.. Masa 2 campur2..
Kita org dibahagikan dalam kumpulan..
Ak kumpulan E...
Dlam kumpulan baru ak 2.. Ak dapat lg kawan baru... Ramai gak laa... Hehe best bila teringat balik zaman 2...
Sebenarnyer banyak lagi yg nk dicerita..
Kau dah nak mampos PTM...!!!!
Tp x pe.. Klau ak rajin ak tulis lg yea...
p/s: Bukan Senang Nak Senang....~fly